Hotpepper

Jag har blivit tjatad på om att köpa den här hästen sen den kom ut, ungefär. Mina vänner i klubben har försökt fresta mig att köpa den genom att visa hur fin den är. I början var jag väldigt skeptisk, den är lik Capricorn, fast med annat ansikte och man och svans. Dessutom har jag redan tre Fjordingar, jag behöver inte mer än så. Men ju mer jag såg den desto mer insåg jag att det var en häst som nog skulle passa mig. I slutet höll jag fast bara av tanken på att jag måste spara sc. Men i måndags fick jag provrida den och jag insåg att jag var tvungen att köpa den.
Jag ville inte döpa den efter ett stjärntecken, det känns lite uttjatat nu. Men jag ville att namnet skulle inspireras av min kärlek till Indien. Därför fick det efter mycket velande bli Hotpepper aka Chili. 
Nu får jag motvilligt erkänna att jag är nöjd med mitt köp, haha!

 
 
 
När jag skulle fota Chili ville jag passa på att fota tillsammans med fler personer som har den här hästen. Med på första bilden är Capu. På andra är det (från vänster) Mad, Manda och Ernst!
 
Till top