Jag gör inte fiske

I det förra inlägget sa jag att jag skulle skriva ett annat inlägg om varför jag inte gör fisket. Jag tycker inte att det är okej att döda folk. Och jag tycker inte att det är någon skillnad på att döda människor och djur. Jag tycker inte det är okej att människor föder upp djur, för att döda dem och äta dem och göra dem till kläder och väskor. Eller att människor gör avancerade vapen, och gömmer sig så att inte djuren har en chans. Om folk vill döda och äta djur, så tycker jag att de får göra det med sin egen kropp, och inget annat. Då är det samma villkor. 
Och även om SSO bara är ett spel så vill jag fortfarande inte sitta och låtsas döda varelser. Jag ser inget roligt med det. Ett tag gjorde jag dagliga, som att titta till näten och leverera krokar, men sen bestämde jag mig att jag inte vill hjälpa till alls. Det är som att man levererade vapen till en mördare istället för att mörda själv. För om man tänker på det i en annan situation, att det var människor som simmade och som vi skulle lura, sätta en krok i, dra upp och ha ihjäl. Då skulle det vara ett helt annat slags spel. 
Jag tycker det är tråkigt att SSO fokuserar så mycket på mördandet, för i övrigt är det ju ett så fantastiskt roligt spel. Det är synd för att jag missar JS och XP som man får från fisket, och på julen även julfragment. Men det struntar jag hellre i, döda är ingenting för mig.
 
Här kommer en bild från Paradisön när Aloma frågar fiskegubben om att låna kikare. Det är ungefär så mycket kontakt med dem som jag kan tänka mig att ha.
 
 
Till top