Eurovision 2017

Hej!
Jag har inte skrivit här på ett tag nu och det är som jag sa i vintras när jag kom tillbaka, att jag troligen inte kommer uppdatera min blogg direkt. Jag vill uppmana igen att följa mig på instagram och youtube för de är de ställen jag kommer vara aktiv på sålänge jag är aktiv på SSO. Jag vill liksom inte känna någon press att skriva på bloggen för jag är redan stressad som det är med allt som pågår i mitt liv. Men jag tänkte i alla fall skriva det här inlägget här även om nästan exakt samma kommer på instagram senare. Det har liksom blivit lite tradition nu så jag känner att jag vill skriva på bloggen ändå.
Jag pratar såklart om Eurovision, de två senaste åren har jag gjort en bild för att illustrera vilket land jag hejar på samt pratat lite om mina favoritbidrag och jag tänkte göra samma sak även i år.
2015 hejade jag på Spanien och det var då Edurne som tävlade med låten Amanecer,
2016 hejade jag på Ukraina och det var då Jamala som tävlade med låten 1944 och hon vann ju vilket gjorde mig så förvånad men jätteglad. 
Jag postar de två bilderna här i inlägget också för det är roligt att ha dem samlade. I år hejar jag i alla fall på ett annat land och det är Georgien som tävlar med artisten Tamara Gachechiladze och låten Keep the faith. Det var en av de första låtarna som blev utvald till tävlingen så den blev min favorit tidigt och därför har det varit svårt att tycka mer om låtar som kom senare eftersom jag var så insnöad på denna. Men precis som varje år så finns det massor med låtar som jag tycker om och därför tänkte jag dela med mig av min top 24 i rangordning.
1. Georgien
2. Ungern
3. Albanien
4. Makedonien
5. Serbien
6. Frankrike 
7. Cypern
8. Armenien
9. Polen
10. Island
11. Malta
12. England
13. Rumänien
14. Schweiz
15. Israel
16. Estland
17. Vitryssland
18. Danmark
19. Nederländerna
20. Lettland
21. Montenegro
22. Norge
23. Azerbajdzjan
24. Ryssland
Jag tror Ryssland har blivit tvugna att inte ta del av tävlingen för att sångaren har blivit bannad från att komma in i landet och så vidare, men hon får ändå vara kvar på min 24-plats. Jag tror det är 42 länder som är med i år så det är ungefär hälften som jag inte rangordnat då men jag tyckte att det räckte med de 24 bästa. En rangordning av alla låtar får kanske bli nästa år för förra året delade jag bara med mig av top 3 och nu 24 så jag får kanske gå ännu djupare nästa år. Varken Ukraina eller Spanien är som ni ser med på listan till exempel för jag tycker inte om deras låtar, samma gäller bland annat Sverige och Tyskland och Italien och alla länder som deltar i år men som inte är med på listan, ni förstår. 
Okej det var årets Eurovisionsnack, här kommer bilden för i år som alldeles nyss blev klar!
 
 
Och som jag sa så lägger jag också in bilderna från de två tidigare åren!
 
 
 
 
Till top