Moana

Häromdagen såg jag Moana och jag älskade den. Jag tror att den numera är en av mina favorit Disney filmer tillsammans med Lilla sjöjungfrun, Aladdin, och andra. Moana har också blivit en av mina favorit Disney prinsessor tillsammans med Ariel, Jasmine och Esmeralda (med Tiana, Törnrosa och Pochahontas på andraplatsen). 
Jag har i alla fall sett på många tecknade filmer under det här lovet och jag planerar på att se ännu fler. Jag har sett Little mermaid 3 - Ariel's beginning, The small one, Anastasia, The swan princess, Moana, The princess and the frog, Aladdin och The hunchback of Notre Dame. Jag planerar på att se bland annat Finding Dory också. De flesta hade jag sett en eller flera gånger tidigare men vissa var helt nya. 
En annan sak som jag gjort en del under lovet är redigera. Jag blev inspirerad att göra den här redigeringen efter att ha sett Moana. Kom ihåg att den inte ska se ut som Moana utan den är bara inspirerad utav det, annars får man alltid massor av kommentarer kring det haha. Jag har två andra redigeringar på gång just nu, en av dem kommer jag nog inte posta på bloggen då det bara är en liten redigering till någon på instagram. Jag har också tre redigeringar planerade som jag inte har börjat på ännu. En av dem är inspirerad av Rebecca från Ivanhoe. Jag vet att den filmen går den första Januari men jag såg den inte år. Jag kom dock att tänka på Rebecca från den filmen när jag såg Esmeralda i Hunchback of Notre Dame. Jag älskar både Rebecca och Esmeralda så redigeringen kommer väl vara inspirerad lite av båda men det får jag prata mer om då. Här är min Moana inspirerade redigering!
 
 
Till top